Hei!

Lyst på matinspirasjon og kostholdstips rett i innboksen?

Vil du melde deg på nyhetsbrev fra Melk.no?

BMI kalkulator

Hei! Her kan du velge innholdstype

Tips til deg som vil opp i vekt

For noen kan det være en utfordring å gå opp vekt, og holde vekten. Nøkkelen er å bruke tid og ta et steg av gangen. Her finner du noen tips på veien mot målet.
Kvinne som drikker melk

Ingen unødvendige kalorier i melk

Du legger ikke på deg av melk, det er den totale mengden mat og kalorier som avgjør om du går ned, eller opp i vekt.
Skål med cottage cheese, hakkede mandler og syltetøy

Hvor mye proteiner trenger jeg?

Hvor godt kroppen kan utnytte proteinene er avhengig av hvilke matvarer vi får dem fra.
Melk og knekkerbrød

Dette bør du vite om BMI

Vil du opp eller ned i vekt? Lær deg noen begreper før du setter i gang. En dagsmeny som antyder hvor mange kalorier akkurat du trenger hver dag kan hjelpe deg til å nå målet ditt
Kvinne spiser yoghurt med bær

Det er lurt å spise mellommåltider

Kroppen trenger jevnlig påfyll av mat og drikke for at vi skal kunne prestere gjennom hele dagen.

Prøv vår BMI-kalkulator

Vi gjør det enkelt! Beregn ditt kaloribehov og få skreddersydde dagsmenyer.  Kalkulatoren er for voksne over 19 år.